Klagomålshantering
För Catalunia är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och vårt bemötande. Har vi inte levt upp till dina förväntningar vill vi veta det.
Om du som kund är missnöjd ber vid dig att framföra ett klagomål. Catalunia eftersträvar att upprätthålla en hög servicenivå och klagomål är något som vi tar på största allvar. Det ger oss dessutom en möjlighet att bli än bättre. Klagomål som inkommer till Catalunia behandlas omsorgsfullt och med skyndsamhet. Om vi inte anser oss kunna tillmötesgå ett klagomål har du som kund rätt att få ett skriftligt svar med vår motivering till detta.
Så här gör du för att klaga
Om du av någon anledning inte är nöjd är det viktigt att du snarast kontaktar oss och framför dina synpunkter. Du är välkommen att kontakta oss via epost på
kundtjanst@natlan.se eller via telefon 08-124 482 66 samt via brev på Nätlån c/o Catalunia Capital AB, Box 13147, 103 03 Stockholm. Låntagaren kan vid missnöje med Catalunias hantering också vända sig till ARN, Allmänna reklamationsnämnden: tel. 08-555 01 700, eller per brev: Box 174, 101 23 Stockholm.
Låna ansvarsfullt
Att ta ett snabblån är ett dyrt sätt att få tillgång till pengar, det är inget vi sticker under stolen med. Anledningen till detta beror på att vi måste ta betalt för eventuella kreditförluster som kan uppstå.
Låna därför inte om du vet med dig att du kommer att få problem att betala tillbaka lånet. Att låna för att betala av på ett annat lån t ex är tyvärr allt för vanligt och något vi absolut avråder från.
Nätlån tillämpar god kreditgivningssed och vi tar vårt fulla ansvar som kreditgivare. Naturligtvis följer vi alla regler och lagar som gäller för kreditgivning till konsument.
Vi har tillstånd från Finansinspektionen och Datainspektionen för vår låne- och inkassoverksamhet och har funnits i över 5 år så vi vet hur man hanterar kunder på bästa sätt.
När är det ok att låna?
– Du har några dagar kvar till lön och fått en oförutsedd utgift.
– Du behöver en tillfällig kredit och vill inte gå till banken.
– Du vet att du kan betala tillbaka utan problem.
När är det inte ok att låna?
– Du tänker betala ett annat lån med pengarna.
– Du tänker använda pengarna till spel.
– Du tänker använda pengarna till onödig konsumtion.
Använd gärna
Konsumentverkets kalkylator för att se hur din privatekonomi ser ut. Här kan du också lägga upp en budget m.m.
Välkommen att ansöka om ett lån, det kostar inget. Vi kommer handlägga din ansökan säkert och så snabbt vi kan!